Dream catchers

Satt och kollade på extreme home makover nyss, där dom hjälpte en familj i USA som har en handikappad son. jag blev verkligen rörd när jag kollade. Mamman i familjen hade startat ett baseball lag för barn som har olika slags handikapp, och jag grät. jag tycker de var så himla underbart gjort. Hon tänkte att får inte min son spela , så ska jag fixa ett ställa där han och andra kan spela . De var då Dream Catchers startades. jag tycker de är så himla kul och underbart att få se människor som har svårare att göra saker än vad vi har. Vi tar så himla mycket för givet.. Alla är lika mycket värda, alla är underbara, alla är älskade.



De jag jämt blir så himla arg på, är när folk skrattar åt människor som är sjuka. Folk kan lixom stå och peka på en människa som kanske bara ser lite annorlunda ut, de är helt fel!!! De är inget fel på männiksor som ser annorlunda ut, dom är männiksor dom också! Jag har växt upp med en kille (min granne) och han är handikappad, jag har alltid sätt honom som en vanlig människa, de är inget fel alls på honom. bara för att han kanske inte kan göra allt som jag kunnat betyder inte de att han är onormal. Han är precis som alla andra, alla människor är lika mycket värda<3

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0