lite från praktiken.

har haft en hel del att göra på praktiken den sista tiden. har varit mycket beställningar och nu är det ju även mycket med julen. Är en hel del julgrupper som ska göras och julpyntning i butiken. Igår hade jag och therese jätte roligt. vi fick skylta om i skyltfönstret och vi byggde en egen julgran :) inte vilken gran som hellst utan en lite mer ruffsigare och tuffare gran. Jag tycker det är så fult och vanligt med plastgranar, alla butiker har ju det nästan. tror det var så veronica tänkte också. men här är resultatet på våran balla gran:



Vi använde en ställning som grunden. som veronica hade haft hemma. Sen lindade vi en ljusslinga över den. Efter det byggde vi på med jätte fina torra gran grenar. Det var massa mossa på dom och lite så. efter det hängde vi in sliverfärgat blåbärsris lite här och var, även tillansia. Sen gjorde vi iordning hyacint lökar som vi tog bort all jord på. sen klädde vi in de med sisal tråd och lindade runt med massa silverfärgad ståltråd. vi hängde även upp lite annat också. jag tycker den blev hur mysig som hellst.

Vi fick ju som sagt göra om i hela skyltfönstret, och såhär blev det:




Här även lite färdig produktion som jag gjorde i veckan. lite snygga julsolitärer:





har även gjort en jätte fin "mor och barn" bukett som var på beställning som skulle skickas med bud.



för er som inte riktigt vet vad en mor och barn bukett är. Det är en bukett man ger när någon precis har fått barn. Först gör man en stor bukett och sen en lite mindre men liknande. Sen knyter man ett ban/snöre imellan som ska vara tänkt som en navelsträng. jätte söta grejer!


Det var en hel del grejer. Uppdaterar innom floristiken så fort jag orkar och kan.

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0