berättar allt

har ju varit sjuk några dgaar nu , och har helt enkelt inte orkat sitta vid datorn så mycket
men jag lovade ju att berätta allt/de mästa idag , och de ska jag göra nu !

Onsdag:
I onsdags hade vi idrottsdag , och den var helt klart rolig ! De började med att jag och robin åkte bussen ner till stadshuset , där jag sen gick till stationen för att möta ellentin , eftersom våran buss mot curlingen skulle gå där ifrån sen . och robin fortsatte åka en annan buss vidare till skolan . när jag kom till stationen så sa ellentin att våran buss skulle gå från skolan , jag envisades en stund , men sen gav jag mig , och vi åkte anslutningsbussen till skolan . Vi träffade även klimpen på anslutningsbussen och han viste inte vad han skulle göra eftersom han inte skrivit upp sig på något . men hur som hellst , när vi sen kom till skolan träffade jag på älsklingen som blev lite förvånad över att jag var där , jag berättade att ellentin sa när jag träffade henne att bussen gick från skolan (enligt henne) . men de var ju ingen där .. så ellentin ringde maria och sa att vi missat bussen , och maria bara skrattade åt oss och sa att bussen gick från stationen . Haha och gud vad jag skrattade , eftersom jag hade haft rätt från början ;) så maria kom ich hämtade oss i bilen , och även klimpen fick åka med ;)
när vi senare kom till curling hallen som låg vid fyrispark så var alla andra elever där . Vi fick instruktioner av 2 andra killar som jobbade där , och som var både trevliga och roliga . Och sen bar de ut på curling banorna . vi fick ta på oss hjälmar och världens halaste sula (på en sko) och fick en varsin kvast . vi fick först lära oss hur man skulle skjuta iväg sig . efter de fick vu pröva att skjuta iväg dom där srtenarna . Sen började vi köra matcher ;) I mitt lag var de ; Jag , Marcus och Leif (el läraren) och vi ägde totalt , vi vann alla våra 3 matcher . första matchen med 2-0 , andra matchen med 5-0 , och sista matchen med 1-0 . Måste faktist tipsa om dehär , curling är en sak man abslout måste pröva på ! för de var verkligen kul .
men efter vi hade spelat i 2 timmar kanske så skulle vi åka till fyrishov för att äta och sedan badat . Maten var inge vidare god , och ja , jag ska inte nämna här vad den såg ut som xD hahaha . men sen skulle vi iallafall bada , och de skulle älsklingen också :D han hade haft shotfighting när jag curlade . när vi satt ute i éntren och väntade på att få våra biljetter in så kom hellentin på , " juste mina badkläder ligger ju hos pappa!!" så vi sprang hem till hennes pappa som bara bodde en liten bit ifrån och hämtade badkläderna , och sen sprang vi tillbaka . Sen var de badtime ! :D de var hur mysigt och roligt som hellst , den mästa dels tiden satt vi i bubbelpoolen med älskling , blomqvist och hampus , och även läraren danne . Vid halv 2 tiden kanske började vi gå upp och duscha och sånt , för vi skulle åka 2 bussen hem .
En lyckad dag !

lite bilder från curlingen :

   
  

Torsdag:
kände mig dålig redan på onsdags kvällen , och de visade sig att jag hade lite feber . men antagligen berodde de på min hemska förkylning som jag har. så jag fick vara hemma på tosdagen , och tur var la de ! vaknade vid 10 tiden av att mamma skrek mitt namn . min älskade mamma hade halkat på köksaltanen :'( <333  så jag sprang upp i bara trosor och t-shirt och sprang ut i snön och hjälpte henne upp . Eftersom amma har opererat högerfoten för kanske 1 år sen och väntar på en likadan operation på vänsterfoten kan hon knappt gå , och så händer dehär ! hon gör illa sin högerfot . och eftersom hon inte kan gå på vänsterfoten alls typ  och gör illa högerfoten som redan var illa , kunde hon knappt gå alls . så jag fick bära/hjälpa henne in i köket ! värmde hennes fötter som var iskalla . sen hjälpte jag henne in i sängen och lindade om henne . sen ringde jag pappa som slängde sig in i bilen från knivtsa på jobbet och kom hem . hjälpte mamma att äta lite , för vi var tvugna att åka till akuten . Även fast jag var sjuk , hade feber och var tok förkyld och mådde sit dåligt , åkte jag med mamma till sjukhuset så hon itne skulle behöva vara själv . för pappa var tvungen att åka och jobba igen också . Mamma och jag var på sjukhuset i 5 timmar innan vi fick åka hem . hjälpte henne på sjukhuset , körde henne i sängen upp till röntken och allt . sen ner till akuten igen . allt visade sig att hon hade fått en ledbandsskada i fotleden , och hon fick kryckor och stark medicin . sen kom pappa och hämtade oss där på kvällen . och vi beställde pizza och åkte hem . Jag älskar dig mamma och finns alltid ! <3

Fredag(idag):
Nu är de fredag . jag vaknade vid halv 10 tiden , då gick jag in till mamma och la mig där en stund . sen efter en stund gick jag upp och åt lite youghurt . Sen kom mormor :) Så nu har jag duschat , fyllt på med fågelmat ute och dragit ner markisen . och ska snart ut och gå med katten. mormor står och bakar i köket och mamma äter lite lunch :) hoppas hennes fotled blir rba snart! men de kunde ta upp till 5-6 veckor innan den blev bra :( och hon har de jobbigt nog ...
Älsklingen kommer senare när han har slutat och han ska sova här hela helgen !<33  är så glad att jag har dig gubben min , du är bäst :)


Så nu har jag berättat , och jag hoppas ni förstår varför jag inte haft tid att skriva så mycket

men berätta lite för mig nu , vad är era planer för helgen ? :)

Kommentarer
Postat av: Linda

usch :/ hoppas det är bättre!<3

2009-02-27 @ 18:25:50
URL: http://lindanonnen.blogg.se/
Postat av: jennytuvesson

nja , inte så bra än :( <3

2009-02-27 @ 19:16:36
URL: http://misslittlesunshiine.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0