LURENDREJERI



Såhär skriver NetonNet på deras hemsida


5. Garanti
NetOnNet säljer alla produkter med minst två års garanti, utom telefoni, datorprodukter och bärbart ljud som säljs med ett års garanti. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden.
På förbrukningsvaror & tillbehör som t ex projektorlampor, batterier och laddare gäller tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Förutom ovanstående garantitid och funktionsfelsgaranti på LCD & Plasma skärmar/tv-apparater gäller följande garanti på pixlar. När det gäller t ex handhavande fel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall de/vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande ifrån NetOnNet.

Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande. För utnyttjande av garanti se, Service & Garanti

Din följesedel/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen. Förvara dokumentet väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin och reklamationsrätt.


dom skriver även såhär


7. Reklamation Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 2 år, varor köpta efter den 1 april 2005 har du 3 års reklamationsrätt på, efter det att du har tagit emot varan. NetOnnet tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt dessutom erbjuder vi dig garanti , se punkt 5. Garanti i våra köpvillkor. NetOnNet besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av varan och till Net On Nets kundtjänst. Emballaget sparas för eventuell reklamation till posten för transportskada. Dolt fel: Anmäls till NetOnNet Kundservice inom 3 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. Vid felexpedierad vara kontakta inom 3 dagar vår kundservice (033-488 488, [email protected]). Felexpedierad vara skall returneras oanvänd i obruten förpackning. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.


Min mobiln som jag har beställt där ifrån har gått sönder 3 gånger, och jag har inte haft sönder den. den är inte tappad utan bra nött på skalet. Vi skickade tillbaka mobilen dom 2 första gångerna och fick den lagad. Nu har jag skickat tillbaka den en sista gång eftersom displayen slutade fungera. jag försökte fixa själv men de gick inte, så vi skickade in mobilen. Nu efter kanske 1 månad får vi brev om att mobilen är tappskadad och garantin inte gäller. Vi kommer alltiså få betala för att få mobilen tillbaka. LURENDREJERI!!!  Jag kommer antingen få betala 300kr för att dom ska behålla mobilen, och jag får ingenting. eller ska jag betala minst 700+frakt för att dom ska laga den och jag ska få tillbaka den. Om ni har läst klart och tydligt i garanti och sånt åvanför så står de klart och tydligt vad som ska hända.


Jag varnar alla nu, handla aldrig på NetonNet. För de som skriver är inte sant!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.



Jag vet inte vem du är eller hur jag hamnade på din blogg, men det är du som har gjort felet.



Jag tolkar "jag försökte fixa själv men de gick inte" som att du själv var inne och petade i mobiltelefonen eller något liknande. Så fort du gör något sådant kastar du allt vad garanti heter i sjön - om det här är fallet ska du inte klaga på NetonNet - du gjorde tyvär fel.



/ Någon som jobbar på en returavdelning.

2009-06-24 @ 13:02:59
Postat av: jennytuvesson

sv till anonym : när jag skrev att jag försökte fixa de själv menade jag att jag har : startat om mobilen, kollat om de var något med inställninhar, inget mer. Så nej jag har inte varit inne i mobilen. jag ty cker de är riktigt dåligt att folk som jobbar där kan komma och säga att "mobilen är tappskadad" när den aldrig är tappat . Går man omkring med en mobil i guldfodral eller? nej de används! så bara för att de är lite nött på skalet så tror dom att den är tappad. och de är helt fel

2009-06-24 @ 13:06:03
URL: http://misslittlesunshiine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aha, okej. Då missförstod jag dig. Då tycker jag absolut att NetOnNet snackar skit och ska helt klart ge dig en ny telefon.



För det första ska inte en telefon gå sönder tre gånger vid normalt bruk. Och om den gör det måste det ju vara något slags fabrikfel som de borde upptäcka. Du ska ha en ny telefon.



Tack och hej.

2009-06-24 @ 13:20:48
Postat av: E.Persson

Fan...jag handlade nyss på netonnet...xD

/Emil

2009-06-24 @ 22:16:46
Postat av: jennytuvesson

sv; haha attans då emil ;D

2009-06-24 @ 23:12:44
URL: http://misslittlesunshiine.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0