aldrig fullt

ibland när jag sitter och tänker så slår de till i huvudet på mig, människor är allt bra olika.
klart att jag viste de innan också, men de är verkligen så. Vissa blir helt annorlunda ibland
knappt att man känner igen dom. Jag tycker verkligen inte om folk som ändrar sig beroende
på vilka man umgås med, vad är det för fel på att vara sig själv?

Om jag tar en gladburk och fyller den med stenar tills de inte går i mer
är den full då?
Om jag sedan fyller på med smågrus och skakar lite på bruken så gruset lägger sig i hålen
är den fortfarande full?
Om jag sedan fyller burken med sand och den täpper till hela burken
då är den full
Burken är ditt liv
Stenarna är de viktigaste som t.ex familj och vänner m.m
Smågruset är andra små saker i livet som t.ex skola , framtid m.m
Sanden är andra saker
De är bra att man tar vara på de viktiga man har, vänner, familj, kärlek.
men livet är inte fullt för de, de finns andra saker i världen som är viktigt.
man får inte glömma att livet aldrig blir fullt, de finns alltid plats för nya ting i livet





tänkte att jag bjuder på lite nya bilder på mig.

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0