MTV bråk


Blondinbella fick Kenzas jobb på galan i New York

I natt är det dags för världens största musikgala – MTV Video Music Awards i New York.

Blondinbella bloggar direkt från röda mattan, men jobbet skulle egentligen gå till bloggaren Kenza.

– Att varken media, MTV eller Bella kan nämna att hon fick VMA-jobbet för att jag blev sjuk gör mig förbannad, skriver hon i sin blogg.

 

Klockan 02.00 natten till i morgon drar 26:e upplagan av MTV-galan igång på Radio City Music Hall i New York. Komikern Russel Brand leder för andra året i rad galan och megastjärnor som Lady Gaga, Beyoncé, Janet Jackson och Green Day kommer att vara på plats. Mitt i stjärnvimlet kommer Isabella ”Blondinbella” Löwengrip, 18, att blogga direkt från röda mattan.

– Det känns overkligt. Jag har laddat inför uppdraget genom att enbart prata engelska med min pojkvän och kolla på amerikanska och brittiska filmer, säger Blondinbella.


Svår Halsfluss

Men egentligen skulle en annan av Sveriges största bloggare gjort jobbet. Kenza Zouiten, 18, har sedan förra året jobbat som reporter och bloggare för MTV. Planen var att hon skulle ha varit på röda mattan i New York, men en sjukdom satte stopp för drömjobbet.

– Jag åkte på svår halsfluss häromdagen och var tvungen att ställa in, skriver hon till Nöjesbladet.

På hennes blogg skriver Kenza att hon är besviken på att ingen uppmärksammat att det var hon som skulle ha åkt till New York. Varken Blondinbella eller MTV.

Hade valt någon annan

– Vi blev jätteledsna när hon sa att hon inte kunde åka. Men vi blev jätteglada när Isabella sa att hon kunde åka istället, säger Martina Zetterkvist på MTV Networks.

Kenza Zouiten rapporterade förra året från Europe Music Awards i Liverpool. Om hon hade fått rekommendera någon till jobbet i New York hade det inte varit Blondinbella.

– Jag hade rekommenderat någon som brinner för det här, för musik. Men Blondinbella passar perfekt eftersom att hon har många läsare, om man ser det ur den vinkeln, skriver hon till Nöjesbladet.


Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0