Fjällnora

Dag 1: Vi kom till fjällnora runt 2 tiden. De vi började med var att hämta ut nycklar till stugorna och även skor och långfärdsskidor. Efter de gick vi till stugorna och gjorde oss lite hemma. Vi packade upp och och bytte om, dom andra skulle bada isvak ment tyvärr så fick inte jag de för att jag har urinvägsinfektion och äter pencilin, så de skulle tydligen vara farlig för mig. Ville gärna pröva men men. Kanske hinner göra de en annan gång. Vattnet såg ut iallafall att vara jätte kallt. Dom som var med på denna resa förresten var: Mats (våran idrottslärare), Jag, Ellentin, Mirella, Samir, henke, Natta och Harry. Alla dom andra hoppade i och fixade isvaken, riktigt duktiga! de är inte så lätt som ni tror ska ni veta, modiga var dom iallafall.
Bild 1: Stugorna
Bild 2: Ellentin på G innan svaksbadande
Bild 3: Gänget påväg ner till isvaken
Bild 4: Ellentin badar isvak
Efter de var klart med isvaken gick vi tillbaka till stugorna. Dom andra fick byta om och värma sig och de gjorde jag också. Efter de gick vi alla in till killarna stuga och satt där och snackade och drack kaffe. Vi hade lavinkunskap en stund också, intressant faktist. kan ju vara bra att veta om de skulle komma en lavin i kungsberget imorgon.. (haha) Senare så var det dax att göra mat. Mats kom in i våran tugan (tjejernas) och gjorde mat med oss. Vi pratade massor och skrattade. jag blev utskrattad ett antal gånger också eftersom jag tydligen var gängets blondi helt enkelt. När maten var klar tog vi med våra grejer in till killarnas stuga och åt tillsammans med dom. Även där blev de mycket snack, de är verkligen en skön stämning i gänget. alla pratar med alla, vi skrattar, skojar, driver, pratar om allt möjligt. det kunde inte ha varit bättre helt enkelt. Senare mot kvällen så skulle några kolla på film, men ellen och jag hade bestämt oss för att kolla på megamind! haha, vi hade myys som vi alltid har. Godis och chips under varsin arm och myssfiltarna och kuddar med datorn på magen, underbart!
Bild 1: Jag i stugan
Bild 2: Myspys med ellen!

Dag 2: Vi vaknade vid 07.00 men gick inte upp förns 07.30 . På dagens schema var de först långfärdsskidor. Dock när vi kikade ut genom dörren såg vi att det hade kommit runt 1dm snö under natten, och som ni kanske förstår då så var de en del snö. Så alla spår var igensnöade. Mats tog täten och gjored spår och vi efter. De gick faktist bra att åka och det var riktigt kul! Vi hade dock motvind åt ena hållet men medvind åt det andra. Vi åkte i kanske 40min-1 timme, sen var man heelt slut. Vi gick tillbaka till stugorna, tog de lite lugnt och började sedan packa ihop alla våra saker.
Bild 1: Ellentin påväg till gärdet
Bild 2: Jag på gärdet
Vi städade ur stugorna och packade in allting i bilarna. Efter de gick vi till receptionen och lämnade tillbaka alla skidor och bytte till skridskor, för nu var de långfärddskridskor dax! De gick helt okej, jag är inte så värst duktig på skridskor i vanliga fall, men det här var lite enklare faktist. Jag ock ellen fick en lektion i hur man åker av någon gubbe som var där och åkte, de gick helt okej faktist ^^ skulle absolut kunna göra om det!
Bild: Jag, bambi på hal is


Tack allihopa för två roliga dagar i fjällnora! nu är det bara 2 övernattningar kvar. Imorgon blir det kungsberget och skidskola för oss, kommer sluta bra detta eller vad tror ni?

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0