om en vän

tänkte skriva lite om en vän till mig , en tjej som många vet vem det är .
Hon heter Caroline Eva Pettersson . Vi har känt varandra länge hon och jag . de började med att
hon kom till våran skolan när hennes årskuss hade språk , då träffades vi lite då och då
och hälsade bara på varandra i början , men ett enkelt "hej" kan leda till så mycket mer , det gjorde de för oss .
Vi började prata mer och mer och hade bra kontakt på msn , vi sågs mer och mer i skolan , och allt dehär ledde till
att vi började umgås på fritiden . Vi fick upp bra kontakt och kom varandra mycket nära , vi blev bästa vänner
vi umgicks och sågs nästan varje dag . När jag började i 8:an kom hon till min skolan , björkvallsskolan
hon började då i 7:an och var bland minstingarna på skolan . Jag var nästan som en syster för henne .
dagar gick och man blev bara äldre och äldre för varje minut som gick och vi upplevde bara mer och mer tillsammans . Jag minns hur mycket vi åkte omkring på min moppe en sommar , vi kunde inte vara stilla , bara åkte runt och runt , men vi hade så himla kul . Men de är klart , de finns ju även stunder vi inte hållit sams så himla bra , och de kan ha blivit värsta bråken . men alltid har de lösts sig förr eller senare . Nu går jag i första året på gymnasiet och du går i 9:an , kan du tänka dig vad fort tiden har gått ? de känns som om det var igår vi bara hälsade på varandra , eller åkte omrking på moppen .Vi har inte världens bästa kontakt nu och vi känner inte varandra lika bra och pratar inte lika ofta .
men innerts inne vet vi båda vart vi har varandra , vi vet hur den andra personen är och vad den går för , vi vet vart vi kan gå när vi mår dåligt och behöver prata . Innerts inne så känner vi varandra . innerst inne är vi samma små tjejer som gjorde snö änglar i snön .

här är lite bilder som får fram lite minnen ;

 

 

 

jag tror inte jag vet någon anna tjej som jag känner som har kämpat lika mycket genom livet som caroline.
varje dag är ett äventyr för henne , ena dagen är inte den andra lik . hon har haft de svårt i livet
och har de även lite svårt just nu , men hon ger inte upp . hon fortsätter kämpa och kämpa hela tiden .
Hon får stora motgångar hela tiden , folk som klagar på henne och ger henne grymt mycket skit .
Vänner som lämnar henne för att dom tycker att hon har problem , vad är de för slags vänner ?
Ni som tar åt er av de jag skrev , lyssna på dehär : de är inte caroline som går miste om något , de är bara ni !
de är upp till er om ni tänker gå miste om en tjej som vet vad kämpa genom livet betyder .
bara hon får må bra så kan även hon ha riktigt kul och de förtjänar hon . jag ställer upp , jag finns här
jag vill inte att någon människa som förtjänar att må bra och vara glad ska behöva gå omrking och må dåligt .
jag tänker alltid finnas här för caroline vad som än händer , för innerst inne i hjärtat är hon min tjej , hon är min bästa vän.

Det är för oss solen går upp
lyser som guld för kärlekens skull
Solen går upp så oskulds fullt
lyser på oss för kärlekens skull


Texten är tagen från Ted Gärdestads låt ; för kärlekens skull .
stämmer de inte som han skrev , stämmer de inte som han sjöng ?
Solen går faktist upp för våran skull , den lyser på oss för att vi ska kunna må bra och överleva .
Ge då alla en chans att få må bra och känna kärlek.

Kommentarer
Postat av: caroline pettersson

Du är bara för undebar, jag tror jag tar den hära och setter din på min bilddagbok. Du är nog den enda av alla vänner som förstår mig verklinge. Mmma, jessica och du :) dom enda verkligen.

Du är för rar.undebar <3

allt säger jag desamma på hjärtat. <3

2009-04-15 @ 14:23:06
URL: http://pluttenlilla.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0