Eckerö Linjen

Började med att vi gick upp vid 7 imorse och gjorde oss iordning och åt frukost. Efter de bar de av mot Grisslehamn. Mormor och moster åkte bussen dit medans vi åkte bilen. Närvi kom fram till Grisslehamn var de verkligen proppat med bilar och folk! Om inte vi hade haft bokat smörgåsbord kunde de varit nära på att vi inte fick åka med båten, så mycket golk var de lixom. På båten så ropade dom ut i högtalarna hur många passagerare de var på, och de var 1500 ;O shit, de är max antal typ.. Iallafall så började vi med att fika när vi kom på båten. Jag åt en jätte smarrig bulle med russin och drack saft :)


Cafét


Snygga lillebror

Efter de så gick vi ner till taxfreen. och gissa vilka jag träffar på där? Jo, Calle och Fille :) dom jobbade där denna helg. Vilket sammanträffande lixom:) Iallafall så var vi där inne en stund och kollade runt lite, köpte en hel del (bild kommer längre ner) Efter de gick vi och låste in allt i ett skåp, sen gick vi ut på däck för att kolla, eftersom vi var framme och skulle lägga till vid eckerö. Härligt väder ute och solen bara stekte på!


vattnet


lillebror & jag (solen lyser precis på)


mamma, mormor, moster


fick en fin bild på pappa också


spaning mot land


pappa och jag


oseriös snabb-bild som vanligt


en helt okej bild på mig, eller?


me


jag och mamma. och vi fick solen i ögonen


mormor


eckerö

Väl framme vid eckerö så slapp man faktist gå av båten. de är en ny grj dom börjat med. Förr var man tvungen att gå av båten och ställa sig i den långa kön för att sedan få biljetten stämplad och gå på båten igen, de var rätt drygt faktist, men nu slapp man de :) vi gick och ställde oss i kön till smörgådbordet. moster passade även på att spela lite på spelmaskinerna, hon vann la kanske ungefär.. 30kr? men hon spelade ju upp de igen. hon tyckte de var kul att trycka på kanppen ^^ haha. och smörgåsbordet var lika vra och smarrigt som vanligt ! Mumsigt med all mat. man blir hungrig när man är ute på vattnet.. och de var ett sällskap som satt vid bordet framför oss, dom var ganska livliga. och de var en kille/man? som satt och pratade med mig och freddan hela tiden, trevlig prick dedär ^^ han sa att han kände sig som hemma med våran familj när han pratade med oss . haha lät lite kul.


mormor och moster (sällskapet jag pratade om bakom)


mamma, pappa och lillebror





lite meningslösa bilder

sen när vi kom tillbaka till Grisslehamn så gick vi av båten och vi packade oss in i bilen och mormor och moster i bussen. På vägen hem stannade vi till vid min farbrors stuga :) dom har en stuga i .. ja vad de nu hette, men de var super mysigt där? Missy och kusin mitto var också med där såklart. Efter de åkte vi hem. lillebror och jag sov i bilen nästan hela vägen hem. mycket skönt. var ju helt slut i kroppen. men sammanfattat så har dagen varit super bra!


de vi köpte på båten

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0