Kniv i ryggen.

Nu måste jag verkligen skriva av mig. och jag vet själv att det här kanske kommer bli en väldigt klagande text, men vadå. det är min blogg och jag skriver exakt som jag vill och jag känner. Så vill ni inte läsa, gör inte det. jag tvingar ingen. Men jag är så sjukt less på mina såkallade vänner. Det finns många man är less på. Dom flesta kör med det traditionella snacket, som ni alla kanske har hört ett antal gånger:

- jag finns här för dig
- jag kommer aldrig att lämna dig
- jag bryr mig om dig
- jag älskar dig jätte mycket vännen
- jag ställer upp för dig det vet du



hade jag rätt? Ni alla har la hört det många gånger. Det komiska är att.... folk håller det inte. Iallafall inte en del av mina såkallade vänner. Lovar man inte en sak för att hålla det? och så kommer det alltind undanflykter när man säger hur man känner, att man kanske känner sig sviken eller något. Antingen säger dom förlåt och inser att dom gjort del. eller det vanliga att man får skit tillbaka istället. Är sjukt less på sånt här..

Jag och min famil har ställt upp mycket. Vare sig man vill tro det eller inte. Det är mamma och dom som får skjutsa mig för att dom andra aldrig kommer hit. och räknar man lite så är det mycket pengar i bensin, det kostar ju en hel del. men vi åker iallafall. Och skjutsar inte dom så kör jag moppe själv. och det blir ju pengar det med.

Jag köper hårfärg och färgar och klipper hår, gratis. Skulle man gå till en hårsalong skulle man få betala minst 600:- skulle jag tro. men jag har aldrig i helva mitt liv tagit betalt för det, jag har ställt upp och hjälpt till. har till och med köpt en riktigt sax för att det ska kunna se bra ut, för jag vill att dom ska se bra ut i håret.

Mamma och dom ställde upp och hyrde en lokal när en av mina vänner fyllde år. jag minns att det var ganska mycket panik då. för vi hade inte en aning om vart vi skulle vara i sista sekunden lixom. men mamma och pappa ställde upp och hyrde en Lokal. Och då också fick man ett till lovande av vänner: Så klart att vi hjälper till att städa efter. Men det är som vanligt. inget som man lovar hålls. det var jag, mamma, pappa och lillebror som sprang och städade allt efteråt. dom andra sket i de. stod utanför och drack med massa istället..

Alla gånger mamma och pappa bjudit på mat och dricka. Lagat extra med middag för att mina "vänner" ska få äta lite. och det var bara inte en gång. dom bjuder på dricka för att dom tycker att dom ska också få ha kul lixom när det inte blev som det blev. dom har verkligen ställt upp då...


Och då kommer jag till den stora frågan: Vad har jag och min famailj fått av er?

Just nu så skiter mina såkallade vänner i mig. Dom ignorerar sms. hör inte av sig (som vanligt) eller något. dom skiter i mig. jag kände mig inte alls välkommen längre på nyår och då sa jag att jag inte tänkte komma. och så berätta jag varför. och vet ni. ingen brydde sig. och det kunde jag faktist räkna ut själv egetligen.

Ni är inga vänner. ni är bara en bunt människor som inte vet hur man behandlar folk med känslor. som inte vet hur man ska behandla en vän. Det har ni visat klart och tydligt. Ni är falska. Ni sitter jämt och lovar massa saker. men ni håller det inte. Vem var det som sa "men jag bryr mig vist!!!"  det var det en person som sa till mig igår. men den personen bryr sig inte ett skit. för jag bad den om en sak. men den sket i det. Ni förstår inte hur sårad jag blir. jag mår redan piss dåligt. dte har hänt sjukt myket och ingen av er stöttar mig.

Jag kan kalla mig själv en äkta vän. För jag ställer upp. Jag gör allt jag kan för att någon ska må bra eller att ett bråk ska lösas mellan vänner. oftast sätter jag vänner i första hand och bryr mig inte om mig sälv.

Men om ni kallar er äkta vänner, då borde ni verkligen skämmas!

Kommentarer
Postat av: Penny

Falska vänner, finns inget bättre... Nej fy fan vad trött jag är på mina såkallade "vänner". Känner igen detta mycket

2009-12-30 @ 15:28:16
URL: http://peennys.blogg.se/
Postat av: Penny

Nej, och prata skit kan dom också

2009-12-30 @ 15:48:45
URL: http://peennys.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Men du vet att det finns riktiga vänner med, dom ärsällsynta men dom är äkta.

<3

2009-12-30 @ 16:08:21
URL: http://gabriellabjork.blogg.se/
Postat av: Matilda Lager

hemska vänner, har liknande..

2009-12-30 @ 16:56:00
URL: http://matildalager.blogg.se/
Postat av: jessica

Usch de där är inga riktiga vänner.Snacka om att inte ge någonting tillbaka. Riktiga vänner ger lika mycket tillbaka.-

2009-12-30 @ 17:36:04
URL: http://jeesiica.blogg.se/
Postat av: R e b e c c a

Bra text! Hoppas di inser hur de behandlar dig nu!

Falska vänner är inget att lägga sin energi på.

De förtjänar inte dig som vän..deras dörlust! <3

2009-12-30 @ 17:44:51
URL: http://saatisfaaction.blogg.se/
Postat av: jessica

jaa riktigt respektlöst! Så lite så!<3

2009-12-30 @ 17:58:57
URL: http://jeesiica.blogg.se/
Postat av: sofia

du ska tamejfan lämna dina såkallade vänner, nej dom ska inte ens få kallas så, gud vad hemskt! jag är glad för mina vänner är inte sådär! jag tkr du ska skita i dom, skaffa nya vänner, jag vet attt det kan vara svårt, men hellre att du är ensam en att vara med dom en gång till! hur kan man bete sig så överhuvudtaget ?! åh gud va trött man blir, dom förtjänar inte dig som vän, det är deras förlust för du verkar verkligen ställa upp & dina föräldrar med! ha ett bra 2010. ;)

2009-12-30 @ 19:18:02
URL: http://fastnaglar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Om jag ska vara ärlig, så vart det så sk.l samma historia. ganksa jobbigt, och jag som älskar mina vänner, så får jag tbx att de inte bryr siig

2009-12-30 @ 19:51:29
URL: http://meyoulove.blogg.se/
Postat av: emma

fy fan vilka människor det finns, känner igen mycket i det du skriver. som jag har sagt förut, jag lyssnar och jag blir gärna din vän.



..... och du jenny, jag håller vad jag lovar !!!



puss på dig sötnos och gott nytt år!

2009-12-30 @ 20:44:59
URL: http://emmallainen,blogg.se
Postat av: jossan

förstår dig.. :( hoppas de blir bättre till nästa år

2009-12-30 @ 21:38:18
URL: http://jjosy.blogg.se/
Postat av: Alexandresen

SV: Hej det va starkt/modigt av dig att skriva vad du tycker, Jag vet med hur de känns och det är förjävligt att folk inte menar de som dom säger eller lovar. Det är rätt man ska inte hålla käften. Man ska säga ifrån och dom som gör såhär mot en bör tänka om. Jag hoppas att du får ett gott nytt år och ta hand om dig vännen :) Kram Ps. Fortsätt att kämpa jag finns här bla om du vill prata. Ds

2009-12-30 @ 21:52:28
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag håller helt med i det du skrivit och jag tycker du är modig som skriver vad du verkligen känner och tycker. Jag kan erkänna att jag kanske inte varit en så bra vän och som jag borde, jag ångrar det verkligen. Du är en underbar person och du förtjänar det bästa. Jag kan iallafall säga att jag saknar dej och allt kul vi gjort tillsammans. Skulle vilja uppleva det igen!

2010-01-03 @ 21:42:18
URL: http://barbiiiee.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0