all the feelings inside of me

känner att jag måste lätta lite på hjärtat , de är mycket som är sjukt jobbigt just nu .

ena stunden är man osynlig och hörs eller syns inte , nästa stund får man skit för något även om de inte var jag . jag förstår inte ? hur går de till igentligen ? är de bara en som ska få skit hela tiden ? ..
sen så får man skit för att amn inte hör av sig . okej ursäkta för de då , om de nu var mitt fel för något man inte förstår . jag hatar sånt här , antingen ska de kretsa kring en ända person , eller så bara ignoreras man ..
jag hade en vän en gång , varken jag eller andra personer förstod varför jag förlät den personen , inte när de hände en sån grej som igentligen är oförlåtlig .. men nu är de slut på de , vännskapen är slut och de är lika bra . har tagit skit ända sen 4:an , och nu får de räcka . jag är nästan glad att de är som de är nu , jag mår bra med dom jag har ! jag begär inte mer .

är trött på folk som lossas vara något dom inte är . vad hjälper de att dom sminkar sig som en barbie , trycker upp tuttarna för att dom ska synas mer , och dricker sig fulla och spelar något dom helt enkelt inte är ?
dom bär en mask , en mask som man kan se rakt igenom . vissa går till och med emot sig själva .
säger att man inte ska klaga på andra och vara den man är , men är dom verkligen de själva då ? gör dom själva som dom har sagt att man ska göra ? varför kan man inte bara vara den man igentligen är ? man behöver inge smink för att se söt ut
man behöver inte trycka upp tuttarna för att få killarnas uppmärksamhet och man behöver verkligen inte dricka och bli fulla för att alla andra gör de . Om man vill bli älskad så ska man bli de för den man verkligen är , och inte nån barbie som verkar må hur bra som hellst och ha allt den önskar sig och lever livet . är man helt naturlig och är sig själv så ser folk än för den man är och älskar än för den personen !

uttrycket som dom flesta kör med "älska den du älskar , hata den du hatar , men hata aldrig någon du engång älskat "
varför skulle man inte kunna göra de ? alla ändras ju , och vissa kan ju bli rena motsatsen till var dom var innan . jag tycker inte de är fel alls att hata nån man engång älskat , alla kan ju göra olika saker mot varandra , vissa kan göra rent avskyvärda saker som sårar och krossar än , är de så konstigt då att man kanske hatar en person efter de ? vist ordet Älskar och hatar är starka ors tycker jag , och dom använder man inte i onödan , inte jag iallafall , inte längre . och vissa kan tydligen springa och säga de till vem som hellst , även om man bara umgåtts med den några få gånger och inte kännt den alls så länge , men visst känns de rätt för den personen så fine , men jag tycker de verkar helt fel

ordet bästa vän då , hur är det med de?
många kallar varandra bästa vänner , tycker dom flesta springer och säger bästa vän till varandra
jag tänkte skriva vad ordet bästa vän betyder för mig ;
en bästa vän ska förstå en som ingen annan gör . den ska finnas där i alla väder och ställa upp för än till 100%
en bästa vän ska våga säga vad hon/han tycker till den andra och stå för de , den ska inte vända kappan efter vinden och springa fram och tillbaka till andra . en bästa vän ska kunna hålla hemligheter om man ber henne/honnom att vara tyst om de . man ska trivas med personen och inte låssas om massa saker . man ska berätta vad man känner istället för den andra borde förstå , om inte annat försöka och acceptera !


tänkte skriva lite om mig själv , en kul grej bara ;
som dom flesta vet heter jag jenny tuvesson , jenny birgitta tuvesson faktist . jag är 16 år och bor hemma med familjen . fyller faktist snart år , eller snart och snart , den 27maj , så de är inte så himla långt dit om man tänker efter . Min familj är underbara , men dom kan vara rena pesten också , men de tycker la alla om familjen . Min pappa är världens bästa pappa , även fast vi bråkar . men jag tror att de är för att vi är så lika och båda är verkligen envisa ! pappa har hjälpt mig mycket , han finns där och hjälper mig om jag har svårt i skolan , han hjälper mig att bygga saker till rummet och ställer upp . för mig är han världens bästa ! har en underbar mamma som alltid finns där . mamma gör så himla mycket för alla oss i familjen , och de kommer jag vara evigt tacksam för . utan dig mamma hade inget varit bra , du är familjens ängel . vet att du har de svårt och har haft de en lång tid , men jag lovar dig att jag försöker hjälpa dig även om jag inte visar de ibland . har även en storasyster vid namnet annika . snart ska hon flytta hemmifrån till egen lägenhet som hon precis har köpt , och de kommer kännas tomt . älskar min syster väldigt mycket . Lillebror är bra han också , alla i familjen brukar säga att de är värre när han och jag är sams än när vi bråkar , kan faktist stämma , för när vi är sams kan vi skratta och flumma oss hur mycket som hellst , men vi har iallafall kul . Tänker faktist också nämna lisa , hon är också en del av familjen ! Vi skaffade henne när jag var ungefär 4 år . och hon verkar faktist förstå än , hon hatra när man är ledsen . på något sätt känns de som att hon förstår än . när man ligger och gråter i sängen så hoppas hon upp och kryper fram till än , nosar på än och lägger sig tätt intill och försöker att säga " jag finns här , jag är här för dig"  kommer kännas så himla tomt den dagen hon måste lämna oss , men jag vet innerst inne att hon alltid kommer vaka över oss , hon kommer gå omkring här hemma , hon kommer lägga sig bredvid än när man är ledsen även om man inte ser henne , så kommer hon att vara där . alla i släckten är ju som en familj för mig , men den som har en mycket stor betydelse för mig , de är mormor . mormor är för de mesta alltid ute hos oss , hon bakar och städar och lagar mat och har varit mycket här ute så länge jag kan minnas , ofta när man kommer hem från skolan så känner man lukten av nybakta kakor , då vet man , då säger man direkt när man kommer in " hej mormor!" min mormor kommer alltid vara den bästa mormor för mig , hon betyder så himla mycket . Familjen är de man håller mest kärt , även om man bråkar och så .
Har även en underbar pojkvän som betyder mycket för mig , Robin Norberg . Vi har varit tillsammans i 3 månader idag och jag vill att de ska fortsätta , och de vet jag att du också vill . Vi har hunnit med mycket tillsammans han och jag . de känns som att jag har kännt dig i en evighet , jag önskar att de vore så . Du är min pojkvän som jag älskar välldigt mycket , men du är även min bästa vän . Vi pratar mycket jämt du och jag , vi har jämt mysigt tillsammans . vist de är klart att vi bråkar , men de gör ju alla som har ett förhållande . men du vet att jag aldrig vill såra dig eller förlora dig . utan dig skulle jag inte ha mått såhär bra och varit såhär lycklig . det bästa jag vet är att ligga bredvid honom , känna hans andetag i nacken och höra han viska i örat "jag älskar dig"
Lite om skolan då . jag går på Uppsala Praktiska Gymnasium , florist linjen och jag trivs hejdundrande bra ! Ångrar inte en sekund att jag valde den linjen . och jag hade turen att få världens bästa klass och lärare ! Maria är drömm läraren alla skulle vilja ha . en pigg och glad tjej och hur mysig som hellst , och vi pratar om allt ! har världens mysigaste och goaste tjejer i klassen också . vet inte vad jag skulle ta mig till utan brudarna . de är några jag verkligen kommer sakna mycket under lovet . Ska förhoppningsvis åka hem till linda i Karlholm någon dag
men lite mer om just mig då . om jag själv fick beskriva mig själv så skulle de nog vara med orden ; Glad , omtänksam , frammåt . om ni vill veta varför så får ni ta reda på de själva genom att lära känna mig :)
jag har inte haft de lätt i livet , bråk , 2 misshandlar , krossat hjärta , sårade känslor och mycket annat . men de mesta av de har la dom flesta varit med om . Usch på tal om misshandlar . kom och tänka på de när jag pratade om min familj . kommer aldrig glömma den kvällen jag blev misshandlad första gången , mamma och pappa var verkligen änglar , alla ni andra borde faktist vara anvundsjuka , för så mycket som ammma och pappa visade att dom älskade mig den kvällen har nog inte många varit med om !
när jag har skrivit allt dehär har jag fällt många tårar , de är bara för at jag älskar min familj , mina vänner och mig så himla mycket . Ni får tycka att jag är egoistisk när jag säger att jag älskar mig , men de gör jag faktist . jag skulle inte vilja byta mitt liv med någon annan i hela världen , jag älskar de jag har !


Ni kanske inte orkade läsa allt om mig , men de kan vara rätt intressant faktist



Vill ni veta mer saker är de bara att fråga på , jag är öppen för alla frågor !
tack för att ni tog er tid att läsa och kolla in bloggen , forstätt med de
jag ska bli mycket mer aktiv med bloggandet !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver att man ska vara sig själv och att man inte blir söt för att man sminkar sig. Frågan är då varför sminkar du dig? :S

2009-02-16 @ 21:15:34
Postat av: Anonym

hej, jag undrar bara om vars den andra misshandeln var?

2009-02-16 @ 22:01:09
Postat av: jennytuvesson

sv ; jag sminkar mig för att jag tycker de är kul.

sv; den andra misshandeln var utanför björklinge

2009-02-16 @ 22:27:50
URL: http://misslittlesunshiine.blogg.se/
Postat av: Linda

hahaha, roliga alla människor är jämt! herregud. om jag förstod det rätt så menade du att man kan vara söt även om man inga har hela hms smink avdelning i ansiktet? man kan väl f´örfan sminka sig normalt och vara söt, visst vare så du menade? så kommer den dära och bryr sig direkt haha :P håller med dig fullständigt iaf! :)

2009-02-17 @ 10:59:19
Postat av: jennytuvesson

linda sv ; du förstod mig :)

2009-02-17 @ 11:23:35
URL: http://misslittlesunshiine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste bara påpeka det du skrev om bästa vän, det mesta är korrekt, synd bara att du inte följer det själv. vet att du haft många så kallade "bästa vänner" under många år och sen helt plötsligt har du en ny bästa vän, och sen en ny, och sen en ny.

2009-02-18 @ 16:52:09
Postat av: jennytuvesson

sv : och som jag också har sagt att allt och alla förändras , även jag

2009-02-18 @ 18:54:36
URL: http://misslittlesunshiine.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0