de går frammåt

oj oj oj , den här dagen har varit lång känns de som . men jag har haft riktigt kul iallafall
Såhär såg min LÖRDAGS kväll ut;
Började göra mig i ordning vi kanske 6 tiden . Ida skulle komma hem vid 8 så då kunde man komma ungefär . men iallafall jag fick nått jävla ryck , så viste inte vad jag skulle ha på mig . slet och rev igenom alla kläder jag hade i gareroben och prövade men blev aldrig nöjd . sen när klockan var typ halv 8 blev syster min hjälte och lånade ut ett par jeans till mig (stort tack till de!) och så drog jag på mig ett linne och en vit kofta över . sen sminkade jag mig , fönade håret och så skjutsade mamma mig till bussen . Sen när jag var inne vid stan hoppade jag av vid polishuset för Tegan och Calle sa att dom skulle hämta mig vid länsförsäkringshuset , så jag började trippa dit i de hala snövädret , höll på att halka och gå ner i splitt nästan . men som tur var klarade jag mig ifrån de ! sen när jag väl var framme vid länsförsäkringshuset så ringer tegan och säger att dom står vid statiol , haha så de var bara att trippa tillbaka och över vägen och sen försöka ta mig upp för en liten backe . men jag kom helskinnad till statiol ! hurra för mig. Sen åkte vi 3 vidare till Sävja och hem till ida . När vi kommer dit är de redan folk där , som bland annat ; Linda , Robin , Ronja , Viktor , Ida , Pentti och massa andra som jag inte har en aning om vilka dom är? men men . ferrari (idas bror davids hund) var helt tokig i tegan , haha de såg lite kul ut . men där var vi iallafall i kanske 2 timmar :) satt och pratade och hade trevligt . Sen kom Älskling och hämtade mig , och vi skjutsade Linda och Robin till gränby hem till robin :) sen bar de av hemmåt för oss . De blev mys och filmtittande .

SÖNDAG;
Vi vaknade runt 11 tiden och låg och vaknade till i sängen en stund , och självklart massa kramar fick man  :) sen gick vi in i duschen och duschade och efter de blev de frukost , mumsigt . Efter ett tag så skulle vi åka till årsta , för där var mamma , pappa , annika och freddan i annikas lägenhet som hon precis har köpt , för idag skulle vi börja renovera :) och ja vad ska jag säga , förlåt älskling för att jag har lite dåligt lokalsinne <33 men vi kom fram iallafall . När vi kom dit tittade vi oss runt lite och så , en mysig lägenhet faktist , kommer nog bli bra när vi är klara :) och idag hann vi med mycket ;
slipa väggar
spackla igen hål och skarvar
måla tak i sovrum och vardagsrumm
börja riva ner ett valv

men som sagt , de kommer bli fint till slut ! Haha och när vi satt och fikade hade vi lite kul åt en granne som skulle sätta upp en parabol . han började när fixa dedär när mamma  och dom kom , och han höll fortfarande på när vi fikade (3 timmar senare) så vi satt och kollade på dom , väldigt roande ! haha och ja , de slutade med att  han bara lutade parabolen mot altanräcket . ett stort tack till älsklingen som hjälpte till idag <3
Kvällen kommer nu fortsätta med mys i soffan , fika och kolla på beck ! :)

här kommer lite bilder på lägenheten ;

    
vardagsrummet


hallen

    
badrummet


sovrummet

    
köket


morgondagen då , hur ser den ut ?
jo jag är ledig imorgon , hehe ^^ så ska ta de lugnt och äta en god och nyttig frukost , sen ska jag kanske ut och springa och ta en varm och skön dusch . Senare på kvällen ska jag och syster till lägenheten igen och spackla på en gång till , sen ska vi måla garderoben . Så de blir nog en bra dag imorgon , bara höra av er om de är något .

Hoppas alla mår bra och tar dagen med ett léende :)

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0