torsdags myys!

nu på kvällen har jag rktigt pysslat om mig själv. Började med att jag rengjorde alla naglar åvanpå och under. efter de tog jag ett varmt, långt skum bad med tända ljus och en cappucino. har börjat läsa en bok som jag köpt från willys . den heter älska din kropp som den är. jag har bara läst 20 sidor men jag tycker faktist den är värd att läsa . kan skriva en liten bit ur boken;

Tänk dig ett hus som ständigt drabbas av inbrott och plundring. Ingen vrå
känns trygg längre och du längtar efter att flytta därifrån, till en tryggare och säkrare plats.
För många människor kan en negativ kroppsbild och låg kroppslig självkänsla liknas
vid det där huset. De bor visserligen där, men de känner sig alltid osäkra.
De kanske bygger upp en barriär för att skydda sitt "hem" eller göra vissa förändringar för att
känna sig tryggare och säkrare, men förr eller senare börjar färgen flagna och väggarna krackelerar.
Samma sak händer med oss. Vi kan gå ned i vikt, förstora brösten, fettsuga låren, operera in magen
och lyfta upp annsiktet, men om vi inte gillar oss själva som dem vi är, handlar de bara om fernissa.
Förr eller senare smyger sig missnöjet tillbaka och lockar oss till nästa ansiktslyftning, bröstoperation
eller bantningstrend. våra kroppar har blivit en soptipp för alla ouppfyllda drömmar, frustrationer och tvivel.
De får bära skulden för vår brist på framgång, våra misslyckade relationer och våra olyckliga liv.
Vi har tappat vår kroppsliga självkänsla och därmed också vår allmänna självkänsla.


jag har fastnat totalt i boken och rekomenderar den verkligen till alla! även om ni tycker att ni har ett bra självförtroende och så tycker jag att boken är läsvärd. den kommer nog hjälpa mig med mycket .



Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0