lång hård dag.

hej allihopa.
nu har jag äntligen kommit hem från praktiken. fick skjuts in imorse av mamma så fick en ganska lång sovmorgon. det har varit fullt ös på praktiken idag, vi har haft en hel det att göra och var lite rörigt ett tag men det ordnade tills sig! Under dagen idag har jag ungefär gjort:

- sopat butiken
- skurat golven
- slangat grebera & germini
- gjort 7 fars-dag buketter
- städat källaren
- lastat in jul leveransen
- varunehandlat
- fixat kylen

- lindat en mosskrans

Gjorde som jag skrev fars-dag buketter idag, och dom bestod av: Salall, rosor, anastasia, germini, hypericum.
Det är ganska avslappnande på något vis att stå och fixa ihop lite buketter, vist det är pilligt och sånt. men det är ändå lugnare än att bära kartonger lixon. bild på tre av buketterna kommer här:



Lindade även en stor mosskrans som sedan skulle användas till begravnin. och självklart så skulle det på blommor på den också men den delen skötte Lina för det är hon jätte duktig på :) men här är kransen jag lindade iallafall:



Hade en jätte trevlig pratstund med Veronica under lunchen också. vi satt och pratade om lite allt möjligt och hon berättade om en läskig händelse för henne och massa annat. senare på dagen hade hon även köpt jätte goda mazzariner till alla oss tjejer som vi fikade, jätte mumsigt!



Senare den sista timmen så städade jag ela källaren. från början kan jag lova att allt nästan låg i en hög och man kunde knappt komma fram, allt låg huller om buller. men sen när jag städat låg allt i hyllorna och stod i staplar på golvet, tjejerna blev jätte glada. sen fick jag bära ner hela jul leveransen som kommit idag, två pallar -_- haha. men jag fick en bra träning eftersom jag var tvungen att springa upp och ned för trappan. så det är ju bra!
Men dagen har varit bra, men lite jobbig. Får se hur morgondagen kommer att se ut :)

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Jag fick också sånna mazariner idag:D

2009-11-05 @ 21:16:55
URL: http://gabriellabjork.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0