vänner ska bry sig.

jag är trött på vänner som lovar men inte kan hålla det.


jag struntar i hur mycket man säger att man bryr sig. man ska fan visa det. ibland räcker inte bara ord. vissa tillfällen behöver man mer kärlek, mer uppmärksamhet än annars. och detta kanske är ett sånt tillfälle. jag orkar inte bli bortglömd igen. jag orkar inte bli behanldad som skit en gång till. jag orkar inte bli sårad och besviken som så många gåner förr. Jag orkar helt enkelt inte ha det som innan. när ska folk lära sig att bete sig? man kan inte sitta och ljuga för någon, man kan inte bara driva med någon för att man tycker det är kul. man kan inte sitta och hålla på sanningen för att det är vad man tycker är bäst för en själv. Kanske tänka på andra? vad säg som det? jag har oftast alltid satt vänner i första hand. jag har struntat i hur jag själv mår, bara mina vänner mådde bra så var allt lugnt. men för ett tag sen var det en tjej som sa till mig att jag var alldeles för snäll. att jag skulle sluta tänka på andra så mycket och bry mig mer om mig själv. och det gör jag nu. Nu måste jag tänka LITE på mig själv också. Jag kan inte gå runt och må skit hela tiden. Det förtjänar ingen människa i denna värld.

man märker vilka som är ens riktiga vänner. för det är dom som verkligen bryr sig när man behöver det. det är dom som stöttar än när man mår dåligt, är skadad eller har svåra val att göra i livet. Vänner ska finnas där för en, vänner ska stötta, dom ska älska. vänner ska bry sig.



jag blir så less på hur människor kan sitta och ljuga om kärlek. hur kan man!? kärleken ska vara något bra. kärleken ska man vara lycklig över. vist man kanske inte alltid är lycklig till 100% men det ska vara något bra. Att sitta och driva med någon är hemskt. Att sitta och ljuga någon rätt upp i annsiktet är totalt fel. Och att använda orden "jag älskar dig" utan att mena det är obeskrivligt! Det är verkligen något som är starkt. säg fan inte det om man inte menar det, för det kan såra personer rent ut sagt jävligt mycket!!


Det är svårt att tro på någon som man nästan vet inte kommer hålla det. Och det är inte mitt fel. Ibland får man verkligen bevisa att man håller det man lovar. just nu känns det helt meningslöst. tror inte på något och kommer inte tro på något som någon lovar. jag tror inte på det du säger om att du kommer finnas där. jag tror inte på det du säger att du älskar mig. jag tror inte på att jag betyder något för dig. det är svårt att tro när du varken verkar bry dig eller något alls. När en vän hittar på roliga saker med någon som sårat en totalt. när en vän inte verkar bry sig... när en vän inte verkar älska.. när en vän inte ens visar..


jag pratade men en vän idag, en vän som jag alltid litar på och som jag VET att jag kan komma till. en vän som känner mig innan och utan. vi känner varandra och vi vet hur båda funkar. Det är någon som jag alltid kan komma till. någon som jag VET finns där för mig och stöttar mig. För hon visar det. Vi kanske inte alltid pratar med varandra eller har kontakt. men vi bryr oss om varandra. vi stöttar varandra och vi finns där. Och det är sånt man behöver veta här i livet. Vilka som menar det, vilka som inte menar det. Känndes skönt att prata. även fast jag egentligen inte ville så gjorde jag det. Så den vet hur allt ligger till. Ett stort tack<3

Kommentarer

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0