tillfrisknar sakta..

hej allihopa.

som ni kanske har märkt så har jag inte suttit vid datorn. har inte fått och får egentligen inte nu heller. men jag tänkte berätta lite kort om vad som hände i fredags. ni behöver inte läsa om ni inte vill.

jag höll på att bära ner kartonger i källaren på pratiken strax innan jag skulle sluta. hade bara en karog kvar. när jag skulle bära ner den hände de som är så lätt hänt, jag ramlade :/  jag hade hunnit ta ca 3 steg ner i trappen och sen snubblade jag. och antagligen så gjorde jag en hel del volter ner i trappen för jag landade baklänges med ryggen på sista trappsteget, huvudet rätt ner i sten golvet och kartongen jag bar på flög rätt ner i annsiktet på mig. sen hända allting så snabbt.. jag minns att några skrek uppifrån butiken och marielle och lina kom ner till mig. ambulanser var där på redxan 4-5 min och de var full fart. dom band fast mig på en bräda och jag fick nack krage.  sen bar dom upp mig för trappen och in i ambulansen. minns att jag fick syrgas och massa morfin i amulansen och dom kopplade i dropp på mig.  jag var verkligen rädd.. Lina följde med i ambulansen in till akuten.  väl inne på akuten var det full fart där med. allting gick så himla snabbt. dom klippte upp alla mina kläder och rev ur mig alla smycken. kollade massa puls och blodtryck hela tiden och mina ögon. mamma och pappa kom efter en liten stund.

jag var fastbunden på brädan med kragen i lite mer än 5 timmar. jag fick åka upp på magnetröntken där dom röntkade från huvudet ner till midjan. fick något slags kontrast medel insprutat i kroppen för att dom skulle kunna kolla om jag hade nå större inre skador eller något brutet. jag kom hem från sjukhuset sent på natten.

jag hade inget brutet och inga inre blöningar, men har kraftig hjärnskakning (där av får jag inte sitta vid dator eller tv eller anstränga hjärnan) sen är jag blå slagen över hela kroppen. har ett sår över ögat av kartongen jag fick i annsiktet och svullen. går på mediciner som ska stilla all smärta jag har i kroppen.

enligt läkarna och personalen hade jag en skyddängel. de var ett svårt fall. någon vakade över mig <3

de kommer ta veckor till månader innan jag blir återställd. och fortsätter mitt ständiga illamående måste vi kolla upp de igen. då kan de tydligen vara något mer med huvudet..

tack till alla som har ställt upp för mig och söttat mig <33


Kommentarer
Postat av: emma

jag tänker en massa på dig gumman! Hoppas att jag får se dig snart! <3<3

2010-03-31 @ 08:45:04
URL: http://emmallainen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ojoj!

Krya på dig kussen! <3

2010-03-31 @ 10:33:47
URL: http://sofiatuvan.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0